Lynnwood naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Lynnwood naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Lynnwood naar Victoria

07 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Zoals gebruikelijk waren we weer vroeg uit de veren. We moesten de grens met Canada nog over en met de veerboot naar Vancouver Island.
Eerst nog boodschappen bij de Walmart gedaan, we kwamen ook nog een “premium outlet” tegen maar die was nog niet open, en we wilden daar niet op wachten. Dus snel richting de grens gereden waar slechts een auto voor ons in de rij stond, we waren dus binnen een minuut over! Bij de grens ook maar direct een ticket voor de ferry gekocht om daar eventueel tijd te kunnen besparen. De boot van 11.00 zouden we sowieso niet halen , maar die van 12.00 wilden we wel graag halen. De veerboot vanuit Tsawassan naar Schwartzbay gaat elk uur en omdat wij niet vantevoren hadden gereserveerd wilden we op tijd zijn. Maar dat was niet nodig want ook hier was er nauwelijks een wachtrij en we konden dus direct doorrijden.
De tocht van Tsawassan naar Schwartzbay duurde ruim 1,5 uur en was erg mooi doordat we tussen de Gulf Islands door voeren. Het werd op een gegeven moment wel fris, we waren natuurlijk temperaturen van ruim boven de dertig graden gewend en nu zaten we dik onder de twintig met behoorlijk wind. De meeste mensen zaten dan ook binnen. Wij zijn buiten gebleven en Karin heeft de overtocht goed doorstaan.
We hadden voor de verandering nu een B&B geboekt waar we eerst naar toe zijn gegaan om de koffers weg te brengen. De B&B bleek op een mooie plek aan Glen Lake te liggen. Maar goed, we wilden eerst de rest vd middag en avond naar Victoria toe om daar de stad te bekijken.
Victoria leek op het eerste gezicht niet zo geweldig maar eenmaal in het centrum aangekomen bleek het een erg leuke stad te zijn waar de Engelse invloed nog zeer aanwezig is. Onder andere bij het parlementsgebouw en bij het mooiste en grootste hotel van Victoria, hotel Empress. Ook de haven in het centrum van Victoria is fraai.
Vervolgens zijn we doorgelopen naar Chinatown en hebben daar ook gegeten bij restaurant Ocean Garden. We hadden een Cantonese maaltijd voor 2 personen, het smaakte prima.
Daarna zijn we naar Ogden Point gereden (waar de pier is) en hebben vanaf daar een route langs de kust gereden, de scenic drive, die erg de moeite waard was. Ook nog even bij Victoria Golfclub gestopt wat een zeer traditionele club bleek te zijn met een erg mooie baan. Mooi om binnen te lopen en de historie en traditie van zo’n club te zien en voelen.
Toen dus weer op weg naar de B&B, waar we wat hebben gekletst met Joanne de eigenaresse. Op aanraden van haar en haar bezoek hebben we vlak voor het donker werd nog even gezwommen in het meer. Het water was erg lekker.
Morgen krijgen we dus een echt ontbijt, we zijn benieuwd. Daarna richting Nanaimo, we zien wel wat we nog precies gaan doen.