Vancouver naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Vancouver naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Vancouver naar Cache Creek

12 Augustus 2012 | Canada, Cache Creek

Gisteravond had ik het reisverslag en de foto’s klaar, kon ik vanwege een slechte Wifi-verbinding het niet plaatsen op internet. De verbinding viel steeds weg. Aan het eind van de avond nog even met de I-phone op Twitter gekeken. En toen stond daar een berichtje dat het huis van de buren is afgebrand! Wij schrokken natuurlijk enorm en hebben eerst maar een SMS naar huis gestuurd (daar was het 7 uur ’s ochtends). Tsja, dat is social media, wij wisten het dus eerder dan het thuisfront terwijl wij in Canada zitten en zij op steenworp afstand!
Maar goed, wat volgde waren een paar hectische uurtjes met veel telefoontjes. Gelukkig heeft Karin de buurvrouw nog even kunnen spreken. Hun huis is zeer waarschijnlijk niet meer te redden, wij hebben waarschijnlijk nauwelijks schade.
Vanochtend waren we door de het gebeuren van gisteren dus later dan gebruikelijk, maar we hadden geen zware dag op het programma gelukkig. We konden rechtstreeks weg uit het motel en hadden plm 350 km te gaan.
De eerste stop onderweg maakten we bij Hope waar we de Othello tunnels hebben bekeken. Deze zijn aangelegd in de tijd dat hier goud, zilver etc werd gevonden en dat moest natuurlijk worden getransporteerd. Dat was plm 100 jaar geleden en het is indrukwekkend te zien waar ze toen al toe in staat waren (er werden vnl explosieven gebruikt). De tunnels hebben niet lang dienst gedaan, zo’n 40 jaar. In de winters konden ze de tunnels niet open houden vanwege de sneeuw, niet erg praktisch.
Leuk om te vermelden is ook dat in deze omgeving diverse films zijn opgenomen waaronder First Blood met onze favoriete acteur (wij houden nl van one-liners) Sylvester Stallone.
We zijn verder doorgereden langs Fraser Canyon, een erg fraaie weg langs de rivier. Onderweg was duidelijk te merken dat het klimaat veranderde. De temperatuur liep al snel op van ruim 20 graden in Vancouver naar 35 graden. Ook de vegetatie veranderde snel en we kwamen in een woestijn-achtig gebied terecht.
Onze tweede stop was bij Hell’s gate. De smalste plek in de Fraser-river, waar dus enorm veel water doorheen stroomt. We zijn met een kabelbaan naar beneden gegaan waar we met een hangbrug over de rivier konden lopen (je hing 80 meter boven de rivier). Ook hebben we er een film bekeken over het leven van de zalm (de Fraser rivier is een belangrijke zalmrivier), was erg interessant. Ook weten we waarom we tot nu toe geen zalm zien, het is veel te warm. Daardoor blijft de zalm diep in het water zitten waar het koeler is.
Daarna zijn we doorgereden naar Cache Creek waar we vannacht slapen. Vroeger een plaatsje voor pelshandelaren, nu ligt het midden in de woestijn en is er weinig te doen. Vooral motels, tankstations en afhaalrestaurants. Het was nog steeds erg warm (ruim boven de 30 graden), dus Karin wilde naar de pool ipv de golfbaan (die ligt hier vlakbij).
Nadat we uitgezwommen waren zijn we gaan eten. Omdat we liever geen McDonalds oid willen, was de spoeling erg dun. We zagen een family-restaurant waar je leuk kon zitten maar helaas zat het al vol. Toen we zijn we weer bij onze oude vertrouwde Chinees uitgekomen, was niet geweldig dit keer. We hebben een buffet gehad. We hebben in deze 3 weken al vaker Chinees gegeten dan de laastse 3 jaar volgens mij.
Morgen gaan we weer verder, naar Golden. Onderweg komen we nog een paar natuurparken tegen, dus we hebben weer genoeg te doen.

• 12 Augustus 2012 - 21:40

Sylvia Smit:

Tjemig hé wat heftig van het huis van je buren! Had Hellen gisteren al even gesproken. Wat een ramp voor ze! Gelukkig is jullie huis bespaard gebleven! Geniet toch nog even van de laatste dagen in Canada! Gr. Sylvia