Cache Creek naar Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Cache Creek naar Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Cache Creek naar Golden

13 Augustus 2012 | Canada, Revelstoke

Vandaag een relatief lange reis van plm 500km voor de boeg. Maar de omgeving was erg fraai, dus het was genieten geblazen. Cache Creek was woestijnachtig maar al snel kwamen we weer in een “normaal” klimaat terecht. Het weer was ook vandaag weer goed, zonnig en tussen de 25 en 30 graden.
Onze eerste stop was in Salmon Arm, gelegen aan een enorm meer Sushwap Lake.We zijn in de haven geweest en kwamen direct in zondagochtend sferen terecht want er was een openlucht kerkdienst aan de gang. Praise the Lord.
Vandaag was de laatste dag dat je gratis koffie bij de McDonalds kon halen. Dat hebben we regelmatig gedaan want voor Amerikaanse begrippen is de koffie daar prima te drinken. En we waren niet de enigen die daar zo over dachten.
De volgende etappe leidde ons naar Revelstoke waar we dicht in de buurt van de Rockies kwamen waar we onze reis zijn begonnen. We zijn naar het Mount Revelstoke National Park gereden. Eerst moesten we plm 20 km bergop rijden en kwamen we onderweg allerlei uitzichtpunten tegen en hebben we ook even gepicknickt. De bergtop was op plm 2.000 meter hoogte, Je kon met de shuttle-bus vanaf de parkeerplaats naar het vertrekpunt van diverse trails toe. Wij zijn lopend gegaan want het was erg druk bij de bus en slechts 1 km lopen.
We hebben de Meadows in the Sky trail gelopen. Het bijzonder aan dit park was dat je veel bloemen tegen kwam. Erg mooi om te zien. Ook zijn we nog even naar het Firehouse gelopen.
Al met al kostte ons dit toch behoorlijk veel tijd dus zijn we n doorgereden naar het volgende park Glacier National Park. De bezienswaardigheden daar leken voor een deel op die welke we al eerder hadden gezien, dus wij besloten om de Skunk Cabbage Trail te lopen. Dit zijn planten die bijna 1 meter hoog kunnen worden en in kreupelhout groeien. Helaas bloeiden ze niet en viel het dus wat tegen.
Omdat de trail wat tegenviel hadden we nog een alternatief bedacht, de Rock Garden trail. Deze hebben we echter niet kunnen vinden, en dat probleem hebben w e wel vaker gehad. We maken gebruik van de officiële kaart van de National Parks hier, maar de namen komen niet overeen met de borden langs de weg. Er g irritant, want we hebben regelmatig moeten omkeren omdat niet duidelijk was waar we moesten afslaan. Vandaag zijn we dus niet omgekeerd, het was namelijk druk op de weg (zondagmiddag en de Canadezen die een weekendje weg waren reden ook terug naar huis), en we hadden onze tijd wel nodig.
Aangekomen in het motel in Golden hebben we ons opgefrist en zijn we gaan eten. We zijn dus niet bij de chinees gaan eten (we kwamen er wel twee tegen), maar bij een bistro. We hebben het dagmenu genomen, Karin had een prima tortilla-soep en Frank losse slablaadjes op een bord. Het hoofdgerecht was prime-rib met mashed potatoes en veggies. Prima te eten.
Morgen eindigen we dus in Calgary. En om met een populaire term te eindigen: de cirkel is dan rond want we slapen weer in het hetzelfde super8-motel als waar we zijn begonnen. We willen onderweg nog wat dingen bekijken en als we een leuke golfbaan tegen komen laten we die vast niet links liggen.