Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Vancouver

12 Augustus 2012 | Canada, Vancouver

Vandaag stond Vancouver op het programma. Vancouver is een mooie en gevarieerde stad. Het ligt aan het water dus je hebt havens, en er zijn ook bergen zoals Grouse Mountain. Maar het maakt ook een moderne indruk met veel nieuwe flatgebouwen. De stad maak verder ook een “nieuwe” indruk. Ook is het er erg schoon en de mensen zijn er (soms overdreven) behulpzaam. De inwoners zijn erg actief, je ziet de hele tijd mensen fietsen en hardlopen.
De auto lieten we vanochtend staan, we kochten een Day-Pass voor het openbaar vervoer. We zijn met de Skytrain (metro die boven- en ondergronds gaat) naar downtown Vancouver gegaan. Daarna hebben we de trolley-bus gepakt als dat nodig was.
We hebben weer veel gezien. Vanochtend vooral rondgelopen en veel gebouwen gezien. Zoals de bibliotheek, Harbor Canter, etcetera.
Bij warenhuis Sears was opruiming, Karin heeft daar nog twee paar schoenen gekocht.
Toen het lunchtijd was zijn naar Chinatown gegaan. Daar hebben we uitgebreid gegeten bij een plaatselijk tentje, het was weer lekker (soepje, appetizer en hoofdgerecht)
Daarna weer terug naar het centrum waar we via Robson Street naar Stanley Park zijn gelopen. Robson Street is de winkelstraat van Vancouver. Stanley Park is erg groot en wij zijn gestopt bij Lost Lake, we gaan later nog een keer de scenic drive (12 km) door Stanley Park doen.
Vervolgens zijn we met de Sea-bus naar Lonsdale Square gegaan, wat aan de andere kant van het water ligt (plm 10 minuutjes varen). Daar even rondgekeken, het was niet zo groot maar wel erg leuk. Mooie haven en een gezellige Public Market.
Ook zijn we nog naar Yaletown gegaan waar we langs het water hebben gelopen.
We hadden inmiddels aardig wat kilometers in de benen en besloten om eerst weer terug naar het motel te gaan met de Skytrain. Dan konden we even een broodje eten en opfrissen.
Rond een uur of zeven zijn we met de auto weer terug gegaan naar downtown Vancouver om daar in Stanley Park de scenic drive van 12 km te doen en ook nog langs de beaches te gaan. Het was allereerst al verbazingwekkend om te merken hoe anders je de stad beleeft wanneer je in de auto zit of wanneer je loopt zoals wij ’s ochtends hebben gedaan. Je komt langs dezelfde plekken maar het ziet er heel anders uit.
De scenic drive was erg mooi, we konden de stad vanaf de andere kant van het water bekijken. En ook hebben we een erg mooie zonsondergang kunnen zien, was echt heel fraai. We hebben lekker langs het water kunnen wandelen.
Óok nog even getankt wat al een hele toer op zich is. Eerst proberen we met ons bankpasje bij de pomp zelf te betalen, wat soms wel en soms niet lukt. Als het niet lukt moet je naar de shop om te zeggen dat je cash wilt betalen en alvast vooruit betalen. Daarna dus tanken en dan weer terug naar de shop om je change op te halen. Leuker kunnen we het niet maken….
Morgen gaan we op weg naar Calgary waar we 3 dagen voor hebben uitgetrokken. De eerste stop is in Cache Creek, daarna naar Golden en op maandag dus in Calgary.