Victoria naar Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Victoria naar Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Victoria naar Nanaimo

08 Augustus 2012 | Canada, Nanaimo

Vanochtend hadden we om 7.30 ontbijt. Het was een groot verschil met het ontbijt dat we tot nu toe gewend waren. Er was vers fruit, zelf gebakken bosbessen muffins, yoghurt, muesli. Ook aangeschoven waren Steve en Wendy, die kennelijk gisteravond laat nog waren aangekomen.
Nanaimo ligt op ruim 100km van Victoria dus we hadden alle tijd. We hadden een route in het ANWB-boek gevonden die langs de belangrijkste bezienswaardigheden leidde. Het is dus een soort sight-seeing dagje geworden.
We hebben de volgende dingen bekeken: eerst naar Elk/Beaver Lake, dan Mount Douglas Park waar we een flink klimmetje moesten maken om het hoogste punt te bereiken, maar het was wel de moeite waard. Daarna naar Malahat Ridge, Mill Bay en Cowichan Bay waar de omgeving erg mooi was. Vervolgens naar Ducan, de stad der totempalen. Het staat er inderdaad vol mee, erg mooi.
Inmiddels kwamen we aardig in de buurt van het motel in Nanaimo en we hadden nog wel tijd voor een rondje twilight-golf. Moesten we het avondeten wel overslaan, dus we hebben deze dag tot “balansdag” omgetoverd na al onze overvloedige maaltijden in USA. Er was een mooi prijsje op Morningstar Golfclub, dus daar zijn we naar toe geweest, een half uur rijden. Het was een echte championchip-course. Erg moeilijk, elk foutje wordt afgestraft. Keiharde en snelle greens. Karin had haar dag niet en Frank had een avontuurlijke ronde (2 birdies, 5 parren, 6 bogeys, 2 double bogeys en 3 triple bogeys) van 89 slagen. Tijdens het golfen kwamen we nog een aantal spechten tegen en ook liep er een hert met drie kalfjes op de fairway.
Terug naar het hotel begon het flink te onweren, dus wie weet krijgen we nog slecht weer vannacht.
Morgen gaan we naar de westkant van Vancouver Island, we rijden waarschijnlijk tot aan Tofino.

• 08 Augustus 2012 - 10:53

Bas:

Dat klinkt nog steeds goed, ik lees het weer elke ochtend ! Was er geen oerbos op Vancouver Island? Hoe is de natuur daar?

groetjes Bas