Yellowstone part2 - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Yellowstone part2 - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Yellowstone part2

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Bozeman

We hadden weer hetzelfde schema als gisteren, om 6 uur de wekker, 7 uur in de auto en om 9 uur in het park. Vandaag hebben we dus de upper-loop gedaan.
Als eerste zijn we naar de Gibbon Falls geweest, een waterval. Misschien niet de aller spectaculairste maar wel in goeie proporties en mooie omgeving.
Daarna zijn we doorgereden naar Norris Geiser Bassin, maar kwamen een verkeersopstopping tegen. Er bleek een kudde bisons vlakbij (een paar honderd meter) de weg te lopen. Hier hebben we dus even rondgelopen en een bison van erg dichtbij gezien. Het blijft een indrukwekkend beest.
Aangekomen in Norris was de eerste indruk dat dit niet zo’n geweldige plek was als we inmiddels gewend waren in Yellowstone, maar het tegendeel bleek waar. We hebben hier weer allerlei kleuren gezien die we gisteren nog niet waren tegen gekomen. Erg mooi dus. En we hadden geluk met het weer, het was zonnig en gelukkig wat minder warm dan gisteren
Van Norris zijn we naar Canyon Village gereden, onderweg even gepicknickt in het bos. We hadden wat moeite om te vinden waar we moesten zijn maar het bleek om een route te gaan die je met de auto moest rijden En niet vanaf het visitor center een trail lopen zoals we tot nu toe gewend waren. In Canyon waren echt geweldige watervallen, een upper fall en een lower fall. Wij liepen een trail die 180 meter hoogteverschil had en vlakbij de lower fall uitkwam. En het was erg de moeite waard. We stonden bovenop de plek waar het water naar beneden viel. Dus een hoop lawaai, verschillende regenbogen en een mooi uitzicht. Maar ja, daarna moesten we dus wel weer 180 hoogteverschil naar boven overbruggen
Daarna een stukje doorgereden naar een uitzichtspunt op de waterval, ook weer super mooi.
De volgende stop was gepland bij Tower Falls, maar de trail was helaas dicht vanwege wateroverlast. Je had dus alleen van veraf een uitzicht.
Toen doorgereden naar Mammoth Hot Springs, onderweg nog een paar kleine stops gemaakt om wat te bekijken. Mammoth Hot Springs bestaat uit een aantal terrassen die uit travertine bestaan. Volgens mij hebben we thuis de vensterbanken ook van, de kleuren komen overeen in ieder geval. Hier hebben we de diverse terrassen bekeken.
En toen waren we dus aan het eind van de rit wat Yellowstone betreft, we zaten vlakbij de North-entrance. Maar vlak voordat we hier uit reden kwamen nog een tiental deers tegen die op een grasveld aan het uitrusten waren. Leuk einde dus.
Het motel was in Bozeman, plm anderhalf uur rijden, waar we rond 6 uur aankwamen.
We wilden graag Italiaans eten en via internet een restaurantje opgezocht, het bleek een soort “buurt-pizzeria” te zijn. We besloten allebei een small-pizza te nemen. Karin een Colombo’s Special en Frank een Very Veggie. De pizza’s waren superlekker en vers. Een verademing na de vette troep van gisteren bij Burger King.
Morgen gaan we naar Spokane, ruim 600km. Daar blijven we een dagje extra om een beetje bij te komen van alle belevenissen en het vele reizen tot nu toe (de teller staat al over de 3.000km).