Yellowstone - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Yellowstone

02 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Vanochtend op tijd eruit (6 uur) want we hebben lange dag voor de boeg (klopt, want we zijn net terug als ik dit zit te tikken, plm half tien). 7 uur in de auto, 9 uur bij Yellowstone West-entrance.
Wat een dag! Erg vermoeiend maar ook erg de moeite waard.
Yellowstone bestaat uit een soort 8, twee rondes als het ware. Wij namen vandaag de Lower Loop omdat we morgen via de noordkant Yellowstone verlaten. Dan nemen we dus de Upper Loop. De Lower Loop is 155km lang.
Ik kan wel tien kantjes vol schrijven over wat we vandaag allemaal hebben gezien en vooral ook geroken (rotte eieren oftewel zwavellucht), dus ik zal me tot de hoogtepunten beperken.
Eerst gingen we naar Fontain Paint Pot, Een Paint Pot heeft die naam gekregen omdat mineralen ,bacteriën etc het geheel een heel mooie kleuren geven. Prachtig.
Daarna naar de Old Faithfull geiser, die zijn naam eer aan doet omdat ie elke 75 minuten uitbarst. Wij hadden een super timing, we waren er 15 minuten van te voren. Na de eerste uitbarsting besloten we om in de omgeving te blijven en naar de volgende uitbarsting te kijken. Tijdens zo’n uitbarsting ziet het zwart van de mensen maar dit is dan ook adembenemend, niet te geloven wat een mooi spektakel dit is.
Daarna West Thumb en Fishing Bridge waar we snel klaar leken te zijn. Terug lopend naar de auto bij Fishing Bridge gebeurde het: een bison midden op de weg! Deze had besloten om naar de andere kant van het water te gaan en de Fishing Bridge leek hem de beste route. Indrukwekkend wat een beest, hij kwam op een meter of tien voorbij en was gelukkig erg rustig. Ze kunnen (we waren er gisteren op de golfbaan ook voor gewaarschuwd) namelijk behoorlijk wild en agressief zijn.
Daarna naar Mud Vulcano, waar we dus een soort van borrelende modder-pool hebben bekeken, en stinken dat het er deed!
Het was inmiddels al eind van de middag en we moesten eerst nog 90 km door het park terug naar de uitgang en daarna verder naar het motel. Daarom zeker nog 2,5 tot 3 uur reistijd nodig en omwile van de tijd onderweg maar een Burger King gepakt. Was niks aan, een volgende keer maar wat anders dan fastfood proberen.
Daarna nog even bij de Walmart langs gereden. Het leuke daar is dat je daar via self-service kunt afrekenen (volgens mij kennen een aantal Albert Heijn’s in NL dat ook). Het werkt prima en snel.
Toen we terug waren in het motel bleek dat we allebei, maar vooral Karin, behoorlijk verbrand zijn. Komt natuurlijk door het mooie weer maar ook doordat we op plm 2.000m hoogte zaten vandaag. Daar hebben we ons dus mooi op verkeken.
Nou dat was het, we zijn moe, nog even snel douchen en op tijd plat want morgen hebben we weer een zware dag voor de boeg. Maar hopelijk weer net zo’n mooie!

• 02 Augustus 2012 - 20:54

Frank En Karin:

Hallo,
    Vandaag jullie verslag gelezen voor de eerste keer.
    Zo te zien hebben jullie het wel naar de zin daar
    Het gaat prima met jullie veestapel en met ons.
    Een fijne vakantie verder!

Groetjes Albert en Alie!