Radium Hot Springs - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Radium Hot Springs - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Radium Hot Springs

30 Juli 2012 | Canada, Calgary

Vanochtend eerst uitgeslapen tot een uur of acht. Rustig ontbeten en een bakkie leut gedaan, ondertussen Marianne Vos goud zien winnen (is Vino al op doping betrapt trouwens?)
Vervolgens zijn we naar de hot pools geweest. Het was nog rustig toen we aankwamen. De cold pool heeft een temperatuur van 29 graden en de hot pool 39 graden. Het water komt uit de bronnen hier in de buurt en is vooral erg rijk aan mineralen, dat kon je ook goed zien aan je huid, alsof er een laagje overheen lag. En omdat het water uit de bronnen kwam zat er geen chloor in.
De mensen hier houden er op een aparte badmode op na. Er waren er diverse die in hun gewone kleren in het zwembad liepen en daar ook in wilden gaan zwemmen! Afhankelijk van de guard werd dit ook toegestaan. Heel bijzonder.
Daarna hebben we een broodje gegeten en naar de golfclub gereden. De ontvangst was echt super. De golfbag werd direct op de buggy gezet die al klaar stond compleet met scorekaart en al. Later kregen we nog ijs om ons drinken te koelen. En ook de driving range ballen waren inbegrepen. De baan was erg mooi en we werden gestart door Arnold die oorspronkelijk uit Groningen kwam, maar bijna zijn hele leven in Canada woont (hij was inmiddels ruim 80 jaar oud).
We zaten samen in de flight met Steve en Megan. Leuk stel uit Calagry, beetje jonger dan wij. Frank had vandaag 2 birdies. (89 slagen door een paar slechte drives die tot bubbel bogey leiden)
Dat was het positieve over het golfen, nu de kritische noot. We hebben ruim 5 uur over de ronde gedaan, en wij hoefden zelf niet te wachten (de mensen achter ons wel). Megan had een abonnement op scores van 3 en meer boven par. Dan heb je net een hole of 12 wel gezien. Karin had last van de rug en kon helaas niet goed draaien. Maar goed, we zijn op vakantie en dus vooral genieten van de mooie baan.
‘s Avonds gegeten in hetzelfde tentje als gisteren, het was alleen veel drukker en we moesten best lang wachten voor een plekje. Het eten was wel weer erg lekker.
Morgen rijden we naar Missoula (ruim 500 km) en overmorgen door naar Yellowstone (plm 500 km), 2 dagen in de auto dus.

• 30 Juli 2012 - 10:24

Van Sabine:

hoi hoi daar aan de overkant!!!
    Zo te lezen vermaken jullie je nog wel! Geniet nog lekker van de mooie omgeving.
    Hoe lang mogen jullie nog?
    Gr. uit Apeldoorn
    Sabine

• 30 Juli 2012 - 10:42

Bas:

Hallo,

Dat klinkt alsof jullie al helemaal ondergedompeld zijn in de vakantiesferen !

Wij zijn inmiddels terug uit Griekenland, het was geweldig leuk en we zijn flink bijgekleurd, Carlos heeft de kleur van een goede kop espresso met 2 druppels melk.

En we lezen het reisverslag iedere dag.

groetjes uit Delft

Bas