Jasper naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Jasper naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Jasper naar Radium Hot Springs

29 Juli 2012 | Canada, Calgary

Als eerste: er gaat iets niet goed met de foto's. Ze worden steeds op het eerste verslag geplaatst ondanks dat wij ze wel bij het goede verslag plaatsten. Nou ja, dan moet je hier maar regelmatig kijken dan zie je vanzelf welke foto's erbij zijn geplaatst. We blijven wel ons best doen om dit probleem op te lossen natuurlijk.

We werden wakker met regen, hebben we daarvoor het hele eind gereisd? Nee!
En toen deden we de gordijnen open, en werd het een JA: twee deers in “onze achtertuin”! Fantastisch!
Maar goed, we begonnen dus met regen en hadden een lange dag voor de boeg, iets van 350-400 km te rijden (afhankeliijk vd route) en nogal wat wensen op het programma.
Eerst zijn we naar Columbian Icefield geweest, een gletsjer. Wat opviel was dat ze borden hadden geplaatst waar de gletsjers een x-aantal jaren was geweest. Dat scheelt echt honderden meters! Maar het was er koud en nat (het regende flink) en dus snel heen en weer gelopen met de plu op.
Gelukkig begon het hierna op te klaren en werd het ook snel warmer. Was het in de regen maar 7 graden, een poosje later ging het al snel naar de 20.
Daarna zijn we doorgereden naar Bow Summit/ Peyto Lake. Echt een fantastisch mooie plek, vooral de kleur van het water is erg mooi. Het verandert continu.
Daarna waren Bow Lake/Bow Glacier aan de beurt waar we wat hebben rond gelopen.
Uiteindelijk hebben de Columbian Icefield Parkway verlaten om Kootenay National Park in te rijden. Daar waren helaas de meeste attracties afgesloten. Er was in de winter veel sneeuw gevallen en daarna veel regen, dus alle trails waren ondergelopen.
We hebben alleen een stuk in het bos gelopen waar 40 jaar geleden een grote brand was geweest, leuk om te zien hoe de natuur zich hersteld. Ook vele kilometers verderop waren de kale bomen nog te zien.
Doorgereden naar Radium Hot Springs wat een erg leuk en levendig plaatsje is. We hebben een prima motel en vlakbij ook een goed restaurant gevonden, lekker buiten gegeten (het was nog zo’n 25 graden). Allebei een steak en cheesecake toe. Het enige wat de smaaklust wat verminderde waren 4 mannen naast ons die een wedstrijd “all you can eat” deden, wat een schranspartij.
De teller van fastfood-menu staat nog steeds op nul trouwens. Maar het aantal muggen is helaas ontelbaar, je loopt zo lang mogelijk met een lange broek en jas aan want anders wordt je helemaal lek gestoken.
Inmiddels de golfclub voor morgen besproken, ziet er veelbelovend uit. Morgenochtend gaan we eerst naar de pools van Radium. Een relatief relaxt dagje dus. We blijven 2 nachten in hetzelfde motel.
Het dierenlijstje van vandaag: deers, een coyote, een marmot en uiteraard diverse squirrels.

• 29 Juli 2012 - 12:58

Rita:

Hoi Allebei,

Wat een mooie foto's van een prachtige omgeving. Leuk die reisverslagen!
    Lekker genieten verder. Regen kan toch de pret van zoiets moois niet drukken.
    Liefs Rita