Too hot to walk - Reisverslag uit Laurel, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Too hot to walk - Reisverslag uit Laurel, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Too hot to walk

Door: Frank

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, Laurel

Hot, hotter hottest. Wat was het vandaag warm, de temperatuur liep op naar zo'n 35 graden! Om Washington te bezoeken moet je best wat afstanden afleggen dus wij besloten om vandaag een fiets te huren. Dat hadden we in NY en Philly ook al gezien en het werkt prima. Je meldt je aan met je creditcard en kunt een fiets uit het rek pakken (vergt wel een beetje kracht en handigheid). Het kost 8 dollar per dag en per rit is de eerste 30 minuten gratis en daarna betaal je 2 dollar extra. Die 30 minuten zijn zo voorbij, je moet immers zoeken naar de route in de stad en als je er bijna bent, naar de volgende plek om de fiets weer terug in het rek te zetten. Er zijn behoorlijk wat plekken in de stad waar je je fiets in een rek kunt zetten maar ze zijn niet altijd even makkelijk te vinden. We waren blij met onze fietsen want het was te warm om te lopen.
We hebben vandaag memorial Day gedaan. Er zijn er genoeg in Washington, een kleine selectie van de memorials die wij hebben gezien: Franklin D Roosevelt, Abraham Lincoln, Korean War, World War 2, Washington monument. En ook de andere 'must see's': The White House, Capitol Hill en Union Station hebben we niet overgeslagen.
Vandaag allebei wat verbrand en ook wat warmte-allergie. En dat terwijl we echt Well wat zijn gewend.
We waren allebei moe en door de warmte hadden we niet echt trek en hebben dus maar een snelle hap bij de Chinees om de hoek gegeten.

• 12 Juni 2016 - 13:55

GOLF-X:

Ook het leven van een vakantieganger gaat niet altijd over rozen !

• 12 Juni 2016 - 15:35

Broer-X:

Geen strand in de buurt? Zitten ze je niet vreemd aan te kijken vanuit hun geairconditionede auto's en kantoren?

• 13 Juni 2016 - 01:10

Frank:

Het was weekend dus de Amerikanen kwamen zelf ook de stad bekijken. En net als ons waren er best veel die een fiets huurden.