Independance Day - Reisverslag uit Laurel, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Independance Day - Reisverslag uit Laurel, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Independance Day

Door: Frank

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Laurel

Vanochtend redelijk op tijd opgestaan, het ontbijt bestond uit de ons welbekende "super 8 super start free continental breakfast" In goed Nederlands: toast, jam en sap.
Daarna op naar Philadelphia. Was niet ver meer rijden dus we waren mooi op tijd en er was parkeerplek genoeg.
De sfeer was totaal anders dan NY, minder druk, weinig hoogbouw en veel compacter. We konden er onze weg zo vinden.
In Philly zijn de bouwstenen van het huidige Amerika gelegd en daar wilden we vandaag onze tijd aan besteden.
Eerst naar het visitor center waar we kaartjes voor de rondleiding in Independance Hall op konden halen. Dat was rond 9.30, we moesten om 10.45 aanwezig zijn ( ivm security, what else?) zodat de rondleiding om 11.15 konden pakken.
In de tussentijd wilden we naar Penn's Landing. Een gewilde plek aan de rivier waar oa twee scheepswrakken zouden liggen. Wij onder de toegangspoort in de stad door, kwamen we aan bij de plek, kon je er als voetganger niet naar binnen, alles afgesloten! Het was alleen per auto te bereiken, tsja...
We zijn onverrichter zake terug gelopen, koffie gedronken en op tijd bij de security.
De rondleiding door Independance Hall was erg leuk en leerzaam. De Amerikanen zijn trots op hun geschiedenis, dat kon je wel merken.
Na de rondleiding zijn we naar de Liberty Bell gaan kijken, een relikwie van de American history (rijmt zo lekker..). Het symbool van vrijheid voor de Amerikanen. We moesten er een half uurtje voor in de rij staan.
Inmiddels was het tijd voor de lunch en daar hebben we maar een diner van gemaakt (we moesten s middags nog 200 km naar Washington rijden). Chinatown was vlakbij en daar vonden we een leuk tentje.
Na de lunch zijn we naar Reading Terminal Market gegaan. Je weet niet wat je ziet, hoort en ruikt als je daar naar binnen gaat. Het is een grote markthal die echt helemaal vol staat met allerlei kraampjes waar je kunt eten, drinken en producten kopen. En alles was vers en zag er super uit. Erg leuk! Er was ook een Dutch Eating place, en we kwamen erachter dat de Amerikanen vinden dat appelflappen onze specialiteit is. Wij hadden net gegeten, maar voor een dikke ijsco (insiders weten wat ik bedoel...) was uiteraard nog wel een plekje over.
We kwamen nog een outlet tegen waar Frank goed is geslaagd.
Daarna nog wat door het centrum gelopen voordat het tijd was om te vertrekken.
Het was vrijdag middag en dus erg druk op de weg. Dat is het trouwens sowieso tot nu toe, we staan vaak in de file. Onze auto is gelukkig een automaat. Bij Baltimore hebben we ruim een half uur stil gestaan. Er was een thuiswedstrijd van de Baltimore Ravens (football) bleek later, wisten wij veel....
Na de file nog een half uurt doorrijden en we waren in het motel. De kamer is gelukkig prima.
Zo meteen nog even het trainingschema voor de Nijmeegse wandelvierdaagse bijwerken. Morgen Washington DC, Obama here we come!