Wisseling van de wacht - Reisverslag uit Lititz, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Wisseling van de wacht - Reisverslag uit Lititz, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Wisseling van de wacht

Door: Frank

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Lititz

Vanochtend waren we mooi op tijd in Washington. Helaas was er een police-block in het deel waar wij wilden zijn. De afritten waren afgesloten en een omleiding werd niet aangegeven. Het heeft even geduurd voordat we eindelijk een goeie route hadden gevonden. We waren bijna zover om onverrichter zake terug te gaan.
We hebben Arlington cemetery bekeken. Continu werd je eraan herinnerd: silence and respect. Het hele terrein is erg groot, en omdat het weer zo warm was hebben we ons tot de highlights beperkt. We zijn eerst naar de wisseling van de wacht geweest. Die is bij het graf van de onbekende soldaat en duurt ongeveer een half uur. Veel ceremonieel uiteraard.
Daarna zijn we naar Arlington house geweest, van waaruit de begraafplaats is gebouwd.
En als laatste hebben we het graf van John F Kennedy bezocht.
Al met al een ochtend met veel historie.
We hadden het wel een beetje gezien en besloten om het voor vandaag verder voor gezien te houden.
Gisteren hebben we de knoop doorgehakt om door te rijden naar Chicago. Dat betekent wel dat we de komende dagen wat meer in de auto moeten zitten. Daarom zijn we vanmiddag alvast plm 200km vanuit Washington richting Chicago gereden.
We hadden gepland om vanmiddag te golfen en toevallig reden we vlakbij ons motel langs een golfbaan. Helaas er stond een stormachtige wind, dus hebben we alleen de pitch & putt baan gelopen. En dat was al lastig genoeg met die wind.
Vanavond lekker gegeten bij het sushi restaurant om de hoek.
Onder het motto " niet omdat het moet maar omdat het kan" hebben we om 21.00 nog even boodschappen bij de drogisterij gedaan en geld uit de drive- tru ATM gehaald.
Morgenvroeg gaan we naar de Amish en 's middags nog ruim 400 mijl voor de boeg.

• 13 Juni 2016 - 08:24

GOLF-X: