The Breeze Team - Reisverslag uit West Greenwich, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu The Breeze Team - Reisverslag uit West Greenwich, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

The Breeze Team

Door: Frank

25 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Greenwich

Vandaag de tweede poging om naar Boston te gaan. Dit keer niet met de bus maar met de trein. Gisteravond had Karin alles goed uitgezocht dus het kon eigenlijk niet mis gaan. En dat ging het gelukkig ook niet.
Eerst naar het station in Providence. Parkeren was nog even een dingetje, maar we waren ruim op tijd in de stationshal. We konden met Amtrak en Commuter Rail, zoiets als de NS en Arriva in NL. Het scheelde 25 dollar per kaartje, dus het werd de Commuter Rail. De rit duurde ruim een uur en we kwamen in het centrum van Boston aan, prima dus.
Eerst op zoek naar het visitor center, we wilden de freedom trail lopen, die is plm 4 km lang en leidt langs alle belangrijke gebouwen etc die een rol in de vrijheid hebben gespeeld. Het visitor center gaf weinig extra info tov wat we zelf hadden uitgevogeld, dus daar gingen we onverrichter zake weg.
De freedom trail bleek geen 4 maar 8 km te zijn, het begin en eindpunt waren niet op dezelfde locatie. We hebben er dus een eigen versie van gemaakt.
We begonnen in het park, het oudste openbaar park in de Verenigde Staten. Daarna zijn we de Freedom Trail gevolgd , deze loopt met een rode lijn dwars door de stad, dus je kunt makkelijk de trail combineren met bezoek aan een winkel ofzo. Erg relaxed. Boston is sowieso een prima stad, het is erg levendig zonder de beklemmende drukte van New York. Ook veel straatartiesten die het erg leuk deden.
We kwamen onderweg The Breeze Team tegen, een dansgroep uit New York. Zij begonnen net aan hun show dus we bleven even staan kijken. Het ws een leuke show die je "pakte".
Op een gegeven moment hadden ze een vrijwilliger voor de show nodig en wie werd er uit de vele toeschouwers gekozen? Frank! Die mocht dus meedansen, Scooby imiteren etc. Was erg leuk om te doen, ik heb er denk ik een uur gestaan ofzo maar het vloog voorbij! Na mij volgden er nog meer vrijwilligers, six rich White guys, three sexy single ladies, two kids en the Asian Guy. Alles paste perfect in de show, dat deden ze goed en het publiek genoot met volle teugen. Na afloop werd er ook flink gedoneerd, een man naast Karin gaf zonder blikken of blozen 60 dollar!
Na de show nog even op de foto met de boys.
Daarna was het tijd voor de lunch, we waren er aan toe.
Na de lunch nog in de haven geweest. Daarna kris kras door de stad terug naar het station.
Nog even langs de Walmart, maar dat liep wat uit omdat we behoorlijk hebben ingeslagen. Dus als diner maar even een sandwich gegeten.
Morgen nog 175 mijl naar Newark rijden en dan zit het er helaas al weer op.