Boston, busje komt zo? - Reisverslag uit West Greenwich, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Boston, busje komt zo? - Reisverslag uit West Greenwich, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Boston, busje komt zo?

Door: Frank

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Greenwich

Het liep allemaal voorspoedig vanochtend. Redelijk op tijd vertrokken, klein beetje file en op tijd bij de door ons gekozen Park and Ride station waar we met de bus naar downtown Boston zouden gaan.
Toen we net geparkeerd hadden zagen we een busje net wegrijden, helaas net gemist dus.
Bij de bushalte zelf bleek dat er een aantal lijnen hier stopten, we konden alleen geen dienstregeling vinden. Maar goed we zouden de eerste bus wel nemen, die ging vast naar downtown Boston, kon niet missen toch.
Na een kwartier kwam het eerste busje langs: "No sir, we are not going to downtown Boston, you have to catch the Limoliner". Wij op zoek bij het station en inderdaad de limoliner stopte er ook. Maar niet meer bij deze halte, maar bij het Sheraton hotel aan de overkant van de straat.
De overkant van straat betekende in dit geval een vierbaansweg oversteken en dus weer de auto ophalen en even verderop een U-turn maken om het Sheraton te kunnen bereiken.
Bij het hotel konden we gratis parkeren. Daarna naar de receptie om te vragen hoe het werkt. We konden buiten wachten of in de lobby en het busje kwam zo. Na 10 minuten geen busje, na 20 minuten geen busje en na een half uur waren we het wachten zat. Het was inmiddels 11.15, we waren om 10.15 aangekomen, we schakelden Plan B in. Geen Boston vandaag en in plaats daarvan in de buurt golfen. Frank had nog wat mooie clubs gevonden en bij onze eerste voorkeur was gelukkig nog plek.
We hebben s middags op The Brookside Club gespeeld. Een mooie baan, maar wat rommelig in de richtingaanwijzingen, afstanden in de baan etc. Wij waren de enigen die zonder buggy in de baan waren. De eerste holes dachten we spijt te krijgen, want er waren pittige klimmetjes. Gelukkig was de baan na 8 holes wat vlakker en konden we makkelijker lopen.
De harde cijfers: Karin 30 punten (96 bruto, 76 netto) Frank 34 punten (81 bruto, 73 netto), de baan heeft een par van 70.
Het was warm vandaag en we hadden behoorlijk gezweet. Er waren alleen geen douches op de club, dus we konden niet blijven eten hoewel de keuken er prima uitzag.
Dat betekende dus doorrijden naar het motel en daar een restaurant zoeken. Het was 19.30 toen we aankwamen en na inchecken, douchen etc was het 20.30 voor we op zoek konden naar een restaurant. Er was genoeg keus in de buurt, maar veel restaurants waren dicht. Uiteindelijk in The Woods Tavern terecht gekomen waar het druk was vanwege een soort triviant quiz die was georganiseerd. Wij hebben er een prima burger gegeten, maar door alle drukte en lawaai kon je elkaar nauwelijks verstaan.