Jasper - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Jasper

28 Juli 2012 | Canada, Calgary

De jetlag begint uit te werken, we werden pas om 7 uur wakker.
Een eigen ontbijtje gehad en daarna begonnen aan de omgeving in de buurt van Jasper. Eerst zijn we naar Maligne Canyon gereden waar we een rondje hebben gewandeld. Onderweg nog een afslag gemist maar dat mag de pret niet drukken. Uiteindelijk bij Medicine Lake aangekomen waar we omheen zijn gereden. Allerlei wild tegengekomen onderweg: een Elk en eenDeer.
Toen zijn we weer terug gereden naar Jasper waar we boodschappen hebben gedaan en getankt. Heb je in NL minimaal EURO 95, hier is heeft de duurste benzine octaangehalte van 91, standaard is 87. Ook hebben we de Jasper Park Golf Course bekeken. Mooie baan maar slechts iets boven ons budget.
We hebben bij de kamer op het terras geluncht (ook wij moeten op de kleintjes letten….).
‘s Middags zijn we naar Valley of the 5 Lakes geweest, viel een beetje tegen. Slecht bewegwijzerd en een pittige trail.
Doorgereden naar Athabasca Falls. Erg mooie watervallen.
Daarna terug naar de kamer. We eten hier vanavond ook (we blijven op de kleintjes letten), lekker relaxed. Straks een beetje lezen enzo.
We trouwens prima weer, tussen de 20 en 25 graden en veel zon. Voorspellingen lijken ook goed te zijn voor de komende dagen.
Morgen een reisdag naar Radium Hot Springs waar we 2dagen blijven. Onderweg nog een paar dingen bekijken, we hebben zo’n 400km te rijden. Zondagmiddag willen we gaan golfen.