Calgary naar Jasper - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Calgary naar Jasper - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Calgary naar Jasper

27 Juli 2012 | Canada, Calgary

Dit keer een kort reisverslag ivm slechte Wifi, deze valt continu uit.
In Calgary een prima ontbijt gehad voor wat we ons konden herinneren van de vorige reis. Toast, jus en wat fruit.
We hadden ruim 500 km voor de boeg en dus op tijd vertrokken, rond 7.30. We waren toch vroeg wakker ivm de jetlag.
Er is maar een mogelijke route naar Jasper die dwars door de Rockies gaat. Wel kun je kiezen tussen 2 “snelwegen” die vlak naast elkaar lopen, wij kozen de scenic drive”” Het begrip snelweg is relatief, je mag er nl toch maar 90 km/h.
Eerst zijn we naar Johnston Canyon gereden. Daar moesten we ruim 2 km wandelen om bij een erg mooie waterval te komen. De waterval was niet zo hoog (geen Niagra Waterfalls oid) maar de omgeving was erg mooi, zie ook de foto bij het vorige reisverlsag.
Daarna zijn we naar Lake Louise gereden. Een adembenemend bergmeer. De kleur van het water is prachtig en ook de omgeving is idyllisch. Zie de andere foto bij het reisverslag. We zijn een stuk langs het meer gewandeld maar op tijd weer terug, we hadden nog 200 km te rijden.
In Jasper aangekomenbij Beckers Chalets, een erg mooie accomodatie vlakbij het water.
“s avonds gegeten in Jasper, waar de Canadezen net zoals de Amerikanen bewijzen wat gezelig eten is: proberen je gasten binnen een half uur weer buiten te krijgen, wat een tempo! Eten van frank was lekker (BBQ-chicken) maar de penne van Karin was erg veel en smaakloos.
Terug naar de kamer werd er nog geschoten in het bos en lichtkogels afgevuurd. Waarschijnlijk vanwege beren op weg. Itt het spreekwoord zie je hier namelijk echt beren op de weg.
Morgen gaan we de omgeving hier verder bekijken en slapen we nog een nachtje in Beckers Chalets.

Overigens is het leven hier erg duur, als voorbeeld. 1,5 liter water kost omgerekend ruim 2 euro. Terwijl een liter benzine ruim een euro kost. En je kunt moeilijk benzine gaan drinken....

• 27 Juli 2012 - 10:09

Rita:

Hoi allebei,

Voorlopig klinkt het allemaal niet verkeerd. Hoop dat jullie een beetje uitgerust zijn met het tijdsverschil. Lange dag geweest denk ik.

liefs Rita

• 27 Juli 2012 - 18:55

Sylvia:

Hey Frank en Karin,
    Ik heb jullie site doorgekregen van Hellen dus ik ga jullie ook volgen! Geweldig de eerste foto's! We zitten gezellig te BBQ-en met Hellen en Theo, het is hier zalig weer! Geniet van jullie vakantie dan genieten wij met jullie mee!
    Groetjes Theo, Hellen, Harald, Naima, Kian en ik (Sylvia) natuurlijk!