Amsterdam naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Amsterdam naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Amsterdam naar Calgary

26 Juli 2012 | Canada, Calgary

Vanochtend waren we een beetje vertraagd voordat we bij onze vaste chauffeur aankwamen. Maar goed, verder geen file oid op weg naar Schiphol gehad. Het inchecken ging ook vlot, en zoals door de KLM beloofd, kon de golftas inderdaad gratis mee!
De vlucht was prima, nauwelijks turbulentie, de landing was alleen wat rommelig en niet prettig.
Het wordt eentonig maar ook de douane, bagage ophalen en daarna de huurauto ging vlotjes. We hebben als auto een Chevy Impala, toch weer een maatje groter dan dat we hadden gereserveerd.
Daarna naar de Walmart om een TomTom te kopen. Die waren bijna uitverkocht, dus hebben we besloten een relatief duur exemplaar te kopen. Gaan we hopelijk nog 3 weken plezier aan beleven.
En toen moesten we nog Canadese dollaars uit muur trekken. En dat viel niet mee. Bij de eerste drie ATM's werd de kaart niet geaccepteerd. Daarna naar een "echte" bank gereden en daar kwam gelukkig wel 200 CAD uit de muur.
Vervolgens boodschappen gedaan en nu dus in het motel (Super8).
De vermoeidheid begint nu wel toe te slaan. We hebben 8 uur tijdverschil, dus eigenlijk is het drie uur 's nachts.

Morgen naar de Rocky Mountains!