Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Frank

17 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tsja, Las vegas, wat zal ik er van zeggen. We vonden het allebei leuk om gezien te hebben maar zijn ook weer blij dat we het achter ons hebben kunnen laten.
We zaten in het Plaza Hotel en casino voor een habbekrats (2 nachten voor USD 80), maar voor elke scheet die je verder laat moet je betalen (behalve het parkeren trouwens, viel weer mee). En dan werd de auto ook nog voor je geparkeerd en opgehaald.
Drank is goedkoop (behalve op The Strip). En er mag dus worden gerookt in het Casino.
De eerste avond naar de Fremont experience geweest, vlakbij ons hotel . Dit is in downtown Vegas, het oude Vegas (het nieuwe Vegas is The Strip). Was een mooie belevenis. Ze hebben een grote overkapping over Fremont Street gemaakt en daarop projecteren ze een fraaie digitale show. Soort van video-clip met een hoog Madonna-gehalte.
Gegeten in Lombardi's in het hotel, een Italiaans restaurant, verrassend lekker.
De volgende dag eerst het bekende "shop till you drop"-principe gestalte gegeven. Tot midden op de middag in de outlet-store geweest en goed geslaagd. (inmiddels een extra tas gekocht om de kleren in te stoppen voor de terugreis, paste nauwelijks in de koffer).
Daarna terug in hotel, gegeten in Golden-Nugget hotel, een heerlijk buffet (ja, echt waar).
Daarna naar The Strip met de bus. Wat je daar ziet is niet normaal. Hier zitten alle thema hotels (Parijs, Venetie, etc) en het moet allemaal bigger bigger bigger. Wij vonden het over the top.
Volgende ochtend ontbeten in Golden Nugget hotel en daarna op weg naar St George. We waren op tijd en wilden nog even golfen. De baan waar we onderweg langs waren gereden was helaas gesloten omdat er opnieuw was ingezaaid. Een lid vd club daar deed ons een tip: Sky Mountain Golf Club vlakbij St George. Daar naar toe gereden en het was werkelijk een prachtige baan en schitterende omgeving. Voor bescheiden prijsje alles gehuurd (stokoude stokken overigens) en hoppa spelen maar (gaat veel makkelijker dan bij ons, met allerlei GVB-eisen, starttijden etc). wat een verademing: je meldt je aan en binnen 5 minuten was alles geregeld.
Op hole 3 kwam Pat bij ons in de flight, die was achter ons gestart.

Nadat we klaar waren nog een biertje gedronken met een stel Amerikanen die daar ook klaar waren. Was erg leuk.

En nu dus in Super 8. Vanavond de motels geboekt voor de komende dagen. Dat ging niet van een leien datje. Het weekend komt eraan en dan lopen alle motels vol in de buurt van de parken. Met wat hulp van de receptionist in motel hebben we voor de komende drie nachten onderdak.

• 18 September 2008 - 17:09

Libe.:

Hier is ook alles nog prima.Weer is nog steeds zonnig. Vandaag gefietst richting Staphorst. Gras gemaaid, was nog wel niet zo lang,maar ja het weer was mooi dus...........Groeten van Albert en Alie.