Joshua Tree NP - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Joshua Tree NP - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Joshua Tree NP

Door: Frank

24 September 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag naar Joshua Tree NP geweest. Wij vonden dit een erg leuk park. Het doet erg vriendelijk aan, hoewel het geen klein park is. Wij kwamen via de west-entrance binnen en zijn door het park gereden om een eind verderop bij 29 Palms (waar een grote basis van USA Marine Air Force zit) het park weer te verlaten.

Joshua-tree's kunnen zo'n 900 jaar oud worden. Verder is het bijzonder dat deze bomen geen jaarringen hebben zodat hun leeftijd slecht is te schatten. Een omgevallen boom bekeken, en dit klopt inderdaad. Je komt de bomen in allerlei vormen en maten tegen, heel apart.
In het park zijn we nog naar Ocholla Cactus Garden geweest, waarvan de naam de lading helemaal dekt. Mooie kleuren hadden cactussen trouwens.

Nadat we het park hadden verlaten nog naar een trail gereden die naar een oase leidde. Bleek 2-3 uur wandelen te zijn, dat zat er voor Karin helaas niet in. Ze had wat last vd maag, waarschijnlijk veroorzaakt door de hitte. Een kopje thee onderweg en een aspirine verlichtte de pijn.

Daarna naar LA gereden. De reis ging goed. Wel erg druk hoe verder we richting LA reden, maar Tommie deed zijn werk naar behoren. We kwamen aan bij de receptie en toen bleek dat onze naam niet op de lijst stond! De laptop opgestart om de bevestigingsmail te bekijken en wat bleek: we waren bij de verkeerde Super8! Dat gebeurd ons (lees: Karin)eigenlijk nooit. We moesten naar een andere Super8, ook in (Noord) Hollywood maar 16 km verderop (LA is idd een uitgestrekte stad). De andere Super8 gelukkig snel gevonden, geen probleem.

Daarna direct gegeten (het was inmiddels 18.30) bij Big Jim's Family Restaurant. Big Jim bleek een Mexicaan, niet zo verwonderlijk want er zijn hier verschrikkelijk veel Mexicanen (je hoort heel veel Spaans gesproken worden).
We begonnen met een soepje vooraf en wat kregen we: snert! Maar dan zonder spekjes, rookworst, varkenspoot etc. Was toch wel lekker, maar in NL zou je zoiets niet snel doen.
Frank had Meatloaf (erg lekker) en Karin Chicken Fried Steak (minder, gemalen vlees).
Daarna weer de boodschappen gedaan (die zijn hier trouwens erg duur vergeleken met NL, wat broodjes, fruit en twee blikjes (nou ja blikjes, er zit 0,7 liter in) bier en je bent zomaar 15 dollar kwijt.

Morgen vroeg eruit om LA wat te bekijken, daarna richting Santa Barbara.

• 25 September 2008 - 18:39

Libe:

Het genieten is bijna afgelopen en dan wacht weer de "harde"werkelijkheid.Vandaag nog even op 88 geweest om gras te maaien.Tuin ligt er verder goed bij.We horen zondag wel vanuit Londen of de aankomsttijd van 14.06 uur goed is.Geniet nog even en tot zondag.