Zion NP en Bryce Canyon - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Zion NP en Bryce Canyon - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Zion NP en Bryce Canyon

Door: Frank

18 September 2008 | Verenigde Staten, Cedar City

Vanochtend moesten we er vroeg uit omdat we deze twee parken op een dag moeten doen ipv twee dagen. En ook nog een uur minder slaap vanwege andere tijdzone (verschil met NL is nu 8 uur).

Om acht uur in de auto, gelukkig was Zion dichtbij en waren we er vlot.

Zion is een compact park met prachtige rotsformaties. Heeft ook vele trails, wij hadden helaas alleen tijd voor de kortere trails. Maar de langere trails waren niet zo geschikt voor ons, omdat ze erg steil waren. En als je hoogtevrees hebt zoals Karin, of last vd knieen bij het naar beneden lopen (allebei) kun je ze maar beter links laten liggen.

Je moet het park in met een shuttle-bus, een systeem dat erg goed werkt, de bussen rijden af en aan (ze rijden trouwens op propaan)
Denk alleen dat als je later op de dag bent, het parkeren lastig kan worden en je een eind moet lopen om bij de bus te komen.

Omdat we maar een halve dag hadden, zijn we eerst tot het eind van het park gereden met de bus. En onderweg bepaald wat we wilden zien. Uiteindelijk drie wandelingen gemaakt, een korte bij Sinawava. Daar kon de bus niet verder omdat het pad te smal werd. Wij moesten daar dus verder lopen.
Daarna naar Weeping Rock gelopen waar het water van de rots af loopt, het regent er als het ware. Dat water heeft er trouwens naar schatting 800-1200 jaar over gedaan om bij de Weeping Rock te komen.
Daarna nog een trail naar Lower Emmerald Pool gelopen. Tenminste dat dacht ik, uiteindelijk kwamen we Middle Emmerald Pool uit en hebben we de dubbele afstand gelopen van die die we wilden.

Vervolgens naar Bryce.
Vlak voor Bryce kwamen we langs Red Canyon, waar we, hoe verassend, echt rode rotsen zagen. Hele mooie kleuren.
Daarna naar Bryce.
Wat we daar aantroffen was werkelijk adembenemend. Iedereen die voor het eerst bij het Amphi-theater aan kwam lopen werd er stil van, zo mooi. Echt een van de hoogtepunten van de vakantie.
Hopelijk laat de foto zien hoe mooi het daar is. We hebben uiteindelijk vier uitzichtpunten naar de rotsformsties bekeken.

Door Bryce loopt een weg van 56 km die langs allerlei uitzichtpunten leidt, het Amphi-theater ligt direct aan het begin. Wij vonden het om half vijf wel welletjes en zijn naar ons motel in Cedar City gereden.
Ingecheckt en we hadden veel geluk. Gereserveerd voor een standard-room maar een free-upgrade naar de meeste luxe (met jacuzzi, die we nog niet aan de praat hebben) kamer gekregen.

Gegeten bij China-town (Today's Special, behoorlijk pittig menu). Was lekker.

Morgen vroeg weg, we moeten eerst zo'n 500 km rijden voor we bij Arches zijn, waar ook ons motel in de buurt ligt (in Moab, we hadden zo'n beetje de laatst bechikbare kamer). Dus proberen rond 7 uur te rijden zodat we voldoende tijd hebben voor het park.
We zijn er maar druk mee.

P.S. Ik (Karin) kom net uit de jacuzzi. Frank zit nu wel lekker in het bubblebad, want ik heb hem wel aan de praat gekregen.