Golden naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Golden naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Golden naar Calgary

14 Augustus 2012 | Canada, Calgary

Het bleek dat we in Golden op de grens van de tijdzone zaten en we dus een uur vooruit gingen. Daarmee werden de avond en de ochtend erop dus een latertje. In Calgary is het gisteravond trouwens erg slecht weer geweest met hagelstenen zo groot als golfballen! Dus wij hadden, net als in Vancouver Island, geluk dat we op op de goede plek zaten. En vandaag was het prima weer, ’s ochtends nog fris maar later op de dag zo’n 25 graden.
Na het ontbijt zijn we eerst door Yoho National park gereden. De eerste stop was bij Natural Bridge, ofwel het water had zelf een brug gecreëerd, wij mochten er zelf uiteraard niet overheen lopen maar dat had overigens wel gekund.
Daarna zijn we verder doorgereden en kwamen we bij Emerald Lake uit, een idyllisch bergmeer. Erg mooi en eerst nog relatief rustig (we waren de bus met Japanners net voor gebleven). Je kon hier wel foto’s blijven maken, net alsof in je in een ansichtkaart loopt. Maar ja, er is een tijd van komen en een tijd van gaan en omdat wij morgen weer naar huis gaan zijn we uiteindelijk toch maar verder gereden.
De laatste stop in Yoho was gepland bij de Takakkaw Falls, Takakkaw betekent “It’s magnificent!” in het Indiaans. Het was inderdaad erg indrukwekkend, de waterval is 254 meter hoog en da’s best veel en maakt een hoop herrie. We zijn nog een eind richting de waterval gelopen maar hoe dichterbij we kwamen des te kouder het werd, en wij hadden onze jassen niet aan. Dus toen we het echt koud begonnen te krijgen zijn we weer richting de auto gelopen, we waren al behoorlijk dichtbij gekomen.
In Calgary hadden we een leuke golfbaan (McCall Lake Golfcourse) gevonden dus daar zijn we vervolgens naar toe gereden. Het was er behoorlijk druk en de ontvangst was allerhartelijkst, Frank moest bijvoorbeeld zijn rijbewijs laten zien om in een golfbuggy te mogen rijden. Tsja, hoe denken die mensen dat we bij de golfclub zijn gekomen?
We zaten in de flight bij Andrew en Colin, twee fanatieke golfers. Vooral Andrew was erg goed (hcp 6-7). We hebben niet zo veel contact met ze gehad, ze kwamen om te golfen. De baan was niet al te moeilijk, wel lange holes maar brede fairways. Op een paar holes kwam wel water in het spel. Karin begon laat op stoom te komen, vooral de tweede negen was erg goed (19 punten, in totaal 32). Frank was wisselvallig, putten was niet best (84 slagen, par 70).
Het was inmiddels half acht dus snel naar het motel om in te checken en daarna opfrissen en eten. We hadden behoorlijk trek en waren nog niet bij een family-restaurant geweest dus zijn we naar Denny’s geweest. Het was erg lekker. Karin had Fish and Chips en Frank Chicken Sizzlin’Skillet.
Vanavond de boel inpakken voor morgen. Wat we morgenvroeg gaan doen weten we nog niet. Misschien naar het Olympisch dorp en anders de stad in.

• 14 Augustus 2012 - 09:33

Hellen:

Goedemorgen, hier aales prima.
    en bij jullie zo te horen ook. Het zit er bijna op de vakantie.
    Maar als julliei terug komen is het goed weer in nederland.
    groetjes hellen