Nanaimo naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Nanaimo naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Nanaimo naar Vancouver

10 Augustus 2012 | Canada, Vancouver

Vandaag hadden we weer een overgangsdag. We moesten immers met de veerboot van Vancouver Island naar Vancouver, en dat kost toch plm een halve dag. Wij waren vanochtend redelijk op tijd in de auto omdat we eerst nog Nanaimo wilden bekijken. Daar waren we echter snel klaar mee, er was niet veel te zien en ook niet te beleven zo vroeg op de ochtend. Daarom doorgereden naar Departure Bay om de boot van 9.30 te halen. We waren er om 9.15 maar toen bleek dat er helemaal geen boot voer om 9.30 (wat wij gezien hadden was waarschijnlijk de boot van 9.30pm, half tien ’s avonds dus). De eerstvolgende boot ging om 10.40, dus nog een dik uur wachten helaas. We hadden nog even kunnen uitslapen.
De overtocht naar Horseshoe Bay was verder prima, we hadden mooi weer en gingen weer tussen de Gulf Islands door, erg mooi. Ondertussen ook nog wat live van de Olympics gezien op de boot. Horseshoe Bay ligt ten noorden van Vancouver, dus wilden wij ’s middags naar Grouse Mountain vanwaar je een erg mooi uitzicht op Vancouver hebt. Je kunt op 2 manieren naar boven, met de kabelbaan of lopend via de trail “Grouse Grind“ (2,9 km met plm 900 hoogtemeters). Wij besloten om vandaag om te dopen tot “excercise day” en dus lopend naar boven te gaan. Het was echt een heel pittige klim, maar we hebben het allebei wel mooi gedaan. Je bent er alleen wel 1 tot 2 uur zoet mee.
Na eerst wat te hebben uitgerust zijn we naar de Suspension Bridge gereden, een hangbrug die meer dan 100 meter boven een klif hangt. Karin zag dat niet zitten, dus hebben we dit maar gelaten voor wat het is en zijn we naar het motel gereden. Het was druk onderweg want we zaten midden in de spits.
Het motel is goed en we hadden via internet al een restaurant (The Tipper) gevonden, bleek het aan de overkant van de straat te liggen! Karin had een Big Salad en Frank een Burger plus Beer. Ook vandaag weer erg lekker gegeten.
Morgen gaan we Vancouver verder bekijken. Van wat wij tot nu toe gezien hebben zal ons dit wel goed gaan bevallen want Vancouver is een mooie stad.

• 11 Augustus 2012 - 13:01

Sylvia Smit:

Hoi Frank en Karin, wat een ontzettend gave reis zeg! Krijg ik inspiratie van hihi! Hopelijk mag ik ook nog een keer deze reis maken. Ik geniet van jullie verhalen en foto's! Nog heel veel plezier! Groetjes Sylvia