Hollywood + St. Barbara - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Hollywood + St. Barbara - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Hollywood + St. Barbara

Door: Frank

25 September 2008 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Het is even na half tien en we zijn net terug op de motelkamer. T was weer een lange (eennalaatste) dag. What happened?

We waren vroeg uit de veren. Het ontbijt was drama vergeleken met de rest vd vakantie, alleen donuts! En dat op de nuchtere maag. Allebei toch maar zo'n blok beton op de maag neergelegd. Je moet toch wat.
Besloten om alleen naar Hollywood te gaan en de rest van LA aan ons voorbij te laten gaan, zie ook bericht van gisteren.
Eerst geparkeerd, kostte USD 2 (per 15 minuten!). Maar wel strak aan Walk of Fame, kost wat maar heb je ook wat. Daar dus mee begonnen, leuk om te zoeken naar bekende namen. Koffie en broodje (op een donut kun je ook niet leven) bij Starbucks en ondertussen live kunnen genieten van het fouilleren van een stelletje ongure types door The Police. Die deinsden er niet voor terug om dat en plein public te doen, even een stukje machtsvertoon.

Vervolgens verder door Hollywood gelopen. Museum was gesloten (ging pas om 10 uur open). Toen op zoek naar een plek om de naam Hollywood die in de Santa Monica Mountains staat te fotograferen. Dat viel
vies tegen en is eigenlijk niet goed gelukt, zouden ze het erom hebben gedaan? Uiteindelijk met dank aan de 10* optische zoom toch nog iets wat op een foto lijkt kunnen maken.
Het Kodah Theatre bekeken (worden de Oscars uitgereikt) en door naar Mann's Chinese Theatre waar allerlei beroemdheden hun hand- en voetafdrukken hebben achtergelaten. Wij vonden die van Harry Potter wel erg leuk.

Daarna in de auto gestapt en naar Griffith Park. Eerst door een mooie wijk gereden en ook het park was erg mooi zo midden in de stad.

Toen werd het tijd om naar Santa Barbara door te rijden. Het verkeer viel gelukkig mee (was plm 11.00). Santa Barabara heeft een mediterrane uitstraling (witte huizen met rode daken, palmbomen, etc) en is erg gezellig. Wij zijn eerst op de pier geweest en daarna naar downtown. Ook hier een leuk centrum, deed ons aan Sedona denken. Je kunt er prima een tijdje rondlopen en je vermaken. Dat hebben wij tot eind vd middag ook gedaan.

Daarna naar SLO (San Luis Obispo). Dat deden we via Pacific Highway 1 een vd mooiste wegen ter wereld. Het eerste stuk zat echter potdicht, we reden in een soort van zeemist. Paar honderd landinwaarts scheen de zon. Maar gelukkig brak de zon door en konden we van uitzicht op zee genieten.

Na zessen in het motel en vlug naar centrum om te eten. Dat stond helemaal op zijn kop omdat er een Farmer's Market was (sfeer leek wel op Donderdag Meppeldag). Na een week van zoeken eindelijk vandaag een normale pizzeria gevonden (dus geen Pizza Hut, Domino's pizza, oid). Het was er alleen knettersdruk, warm en lawaaiig. Maar de pizza's zagen er goed uit dus toch maar blijven plakken om een plekje te bemachtigen.

Na het eten de markt nog even op geweest (was om 21.00 afgelopen) en een uitstekende cappucino en koffie gedronken bij Peets'.

En nu dus uitgeblust op bed even dit verhaal tikken. Morgen de laatste dag die er ook mag zijn. Nog een dikke 300 km (vnl via de kustweg) te rijden en veel dingen die we kunnen bezichtigen. Straks nog bepalen wat we wel en niet gaan bekijken.