Kings Canyon en Sequoia Nat. Park - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Kings Canyon en Sequoia Nat. Park - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Kings Canyon en Sequoia Nat. Park

Door: Frank

13 September 2008 | Verenigde Staten, Bakersfield

Zo, daar zit ik weer met mijn dagelijkse avondbezigheid. Het typen van het reisverslag.
Niet zo'n beste nacht gehad, veel lawaai in t motel(6) en laat op bed. Wel lekker door kunnen slapen.

Vanochtend richting Kings Canyon gereden. Onderweg bij een fruitstalletje wat gekocht voor onderweg. Wij waren de derde Nederlanders daar die dag (was om plm 9.30), dat bleek uit het gastenboek dat we getekend hebben.
Kings Canyon (en Sequoia) waren weer erg de moeite waard. Het beviel ons beter dan Yosemite. Compacter, overzichtelijker en veel minder druk. Wij voelden er ons meer op ons gemak. En de kwaliteit vd bezienswaardigheden ligt op het zelfde nivo als Yosemite. De reisgids had gelijk wat dit betreft.
Wij zijn begonnen met een trail naar een Giant tree. Het blijft bijzonder om in zo'n reuzenbos te wandelen.
Daarna naar Moro Rock. Onderweg op een idyllisch plekje aan een meer geluncht.
Moro Rock was in een woord fantastisch. Onvoorstelbaar mooi uitzicht. De foto's laten het zien.
Bij Moro Rock nog met wat Amerikaanse wielrenners (die fietsten van Yosemite naar Sequoia, ik ken slechtere rondjes om te fiesten, hoewel ons zaterdagochtendritje via Ommen en Dalfsen er ook mag zijn) staan praten. Ze rijden allemaal met een klein soort spiegeltje op de helm cq bril. Vond het er niet erg stabiel uitzien. Itt Nederland trouwens meer vrouwen dan mannen op de racefiets (een reden om te gaan emigreren Theo). En het materiaal mag er ook zijn, superstrakke (meest Trek/Specialized en Cannondale) carbon-frames en wielen.
Daarna zijn we naar het Giant Forrest Museum gereden om daar een trail te lopen. Wij namen die naar Sunset Rock. Toen we daar aankwamen wachtte ons een grote verassing: er waren twee herten aanwezig. Die waren wel gewend aan mensen want we konden er erg dichtbij komen.

Daarna de motorkap van onze hot-rod Dodge nog even geopend om te checken dat er echt een 6-cylinder motor in ligt. Want wat is dat ding traag, durf gewoon niet in te halen. Doe mij m'n vertrouwde prutteldiesel annex koppelbeul uit Nederland maar. Dan gebeurt er tenminste wat als je gas geeft.

Zo meteen gaan we vervroegde verkiezing van "Aankoop van het jaar 2008" houden. Ik ga op de laptop stemmen. Wat een plezier van dat ding, deze site bijwerken (ook makkelijk voor onszelf als we weer terug zijn), hotels voor de volgende dag reserveren, etc etc.

Morgen een makkie, naar Lone Pine. Slechts 275 km rechttoe rechtaan. Dan maandag Death Valley en aankomst in Vegas.

See ya.

• 14 September 2008 - 09:13

Libe,14/9 11.05uur:

Hier weer een berichtje uit hometown Ruunerwold. Gisteren optocht bekeken, was weer prachtig. De hele familie Meesters was in touw als tractorchauffeur en bijrijder, ponnyrijdster en begeleidster.Verder niet deelgenomen aan de festiviteiten.Weer is en was prachtig.Gaisha gaat iets beter.Groeten.

• 14 September 2008 - 19:36

Bas & Carlos:

Blijf vooral doortypen, we lezen jullie iedere dag. Leuke foto's, welke camera? Koppelkoning, dat klinkt alsof je een datingsite bent begonnen, maar dat is toch niet het doel van dit? Ben ook al voorzien zoals je weet.

Ben op de cryptische toer, dit weekend in Limburg geweest. Veel groetjes ook vanaf daar,

Bas & Carlos

• 15 September 2008 - 08:34

Theo:

ZO, heb mezelf weer even bijgelezen. Ik moet zeggen de foto's zien er top uit. Prachtige vergezichten en die bergen nodigen uit voor een heftige moutainbike tocht lijkt me. Mmmm, meer vrouwen op de fiets in Amerika dan in NL. Klinkt goed maar zijn die vrouwen dan net zo strak als hun Trekfietsen? Dan is het zeker waard om na te denken over emigratie, hahaha. Afgelopen donderdag en zaterdag nog even geprofiteerd van het zonnige weer in NL en nog wat kilometers gemaakt op de racefiets maar einde van het seizoen nadert wel want 's avonds fietsen lukt niet meer, te vroeg donker. Nou USA-gangers, geniet nog van alle moois daar en niet alle pocketmoney in de gokkasten in Las Vegas gooien....