Overgangsetappe - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Overgangsetappe - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Overgangsetappe

Door: Frank

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vandaag de Overgangsetappe van NY naar Philly.
We waren er op tijd uit want we moesten de koffers nog pakken en uitchecken. Ging allemaal soepel en de bagage konden we in het hotel laten staan en later met de auto ophalen.
Weer hetzelfde riedeltje (shuttle, bus) naar NY, waar we wilden beginnen met The High Line. Een parkachtige wandelroute op zo'n 10 meter hoogte. Beetje lastig om te omschrijven en je er iets bij voor te stellen maar het was zeker de moeite waard.

Omdat we natuurlijk beperkt in de tijd zaten (om 15u moesten we auto ophalen) voelde de ochtend als een race tegen de klok. We besloten om vanaf The High Line naar Grand Central station te lopen en daarna naar de trein te gaan.
Het Grand Central station was erg mooi, zowel van binnen als buiten. De foto zegt genoeg denk ik. Omdat het zo mooi was hebben we daar gelijk maar ff een bakkie gedaan.
Frappant was wel dat we onderweg constant bekende plekken tegen kwamen, dat gaf ons het gevoel dat we het meeste wel gezien hadden die we ons vantevoren tot doel hadden gesteld. Ondanks dat we maar tweeënhalve dag in NY zijn geweest.

Dan op zoek naar het treinstation wat nog geen sinecure was. Het staat allemaal niet geweldig aangegeven. Intussen hebben we ons ook nog door een verkoper van de krant voor daklozen het bos in laten sturen. Kostte ook nog een dollar, haha. Kortom! dit was een minder geslaagd deel van de dag.

Nadat we uiteindelijk in de trein zaten liep alles gelukkig gesmeerd. De reis naar het station, het ophalen van de auto, de bagage etc, geen centje pijn gelukkig.
Onze auto is een twee weken (!) oude Chevy Malibu in het zwart.
Het was plm 150 km naar Philladelphia rijden, maar we zaten midden in de spits dus de reis ging niet zo snel. Halverwege maar besloten om op de TomTom naar een Mexicaans restaurant te zoeken die op de route lag. We kwamen terecht in een onooglijk restaurant waar de serveerster geen Engels sprak, je geen bier kon drinken, er geen koffie was, maar gelukkig hadden ze wel lekkere burrito's!
Uiteindelijk aangekomen in ons motel (Super 8 keten). We waren erop voorbereid maar het motel is niet geweldig.
We hebben even boodschappen bij de Aldi gedaan. Het concept (niet uitgepakte dozen) is ook hier hetzelfde. We zitten nu in Pennsylvania wat inhoudt dat je hier geen alcohol in de supermarkt kunt kopen en op zoek moet naar de liqor store, die was gelukkig dichtbij. Kunnen we nu gelukkig van een lekkere koude Budweiser genieten.
That's all Folks!
Oh ja, nog een dingetje: 19.000 stappen

• 10 Juni 2016 - 11:34

Fred En Ineke:

Leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Jullie lopen ook heel wat af.