Acadia national park - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Acadia national park - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Acadia national park

Door: Frank

22 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bangor

Vandaag naar Mount desert island, waar acadia national park is gelegen. Mount desert island is een van grootste eilanden aan de Noord Amerikaanse kust en heeft gek genoeg ook de hoogste berg. Een erg afwisselend gebied dus. Veel granietrotsen, maar ook groene bossen, mooie kliffen en baaien.

Eerst maar eens langs het visitor center. We hadden op papier een makkie vandaag. Er was een eenrichtingsweg door het park dus geen gedoe met zoeken enzo.
Bij de eerste stop zijn we naar sand beach geweest. Wat daar te zien is laat zich raden. Daar wilden we ook de Great head trail lopen, helaas was deze nogal slecht bewegwijzerd. We waren niet de enigen die moeite hadden de weg te vinden. We kwamen op een gegeven moment weer bij het strand uit, hebben de schoenen uitgetrokken en op blote voeten over het strand terug naar de auto.
Daarna hebben we diverse stops gemaakt bij allerlei uitzichtpunten over kliffen, baaie, etcetera.
De tweede trail hadden we gepland bij Gorham mountain Trail. Dit bleek achteraf een zeer pittige klim naar de hoog gelegen granietrotsen te zijn. We hadden geen berg/wandel schoenen aan, maar het was maar net te doen op onze gewone schoenen. Hadden we onze workout voor vandaag ook al weer gedaan....

Onze magen begonnen te rammelen, dus op zoek naar het enige restaurant in het park, bij Jordan pond. Daar was het zo druk dat er een flinke wachtrij was om buiten te kunnen eten. We zijn maar doorgereden naar Bar Harbor, de grootste plaats op het eiland. We hadden onze zinnen gezet op een lobster, dus een lobster is het geworden! Allebei vonden we het lekker maar wel veel gedoe om zo'n kreeft te eten.

Daarna naar Cadillac mountain, de hoogste berg. Fantastisch uitzicht over de omgeving! Het was weliswaar niet kraakhelder maar we mochten niet klagen, het uitzicht was prima!

Daarna teruggereden naar het hotel en als je ook nog boodschappen doet, geld uit de drive thru ATM haalt, de tank weer volgooit, dan is de dag ook zo weer voorbij!

Morgen staat een rondje golf op het programma, helaas zijn de weersvoorspellingen niet geweldig. We zullen wel zien.

• 22 Juni 2016 - 08:11

Fred En Trijnie:

Het is nog net zo mooi als twee jaar geleden............

• 22 Juni 2016 - 10:28

GOLF-X: