Niagara Falls part 2 - Reisverslag uit Barrie, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu Niagara Falls part 2 - Reisverslag uit Barrie, Canada van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Niagara Falls part 2

Door: Frank

19 Juni 2016 | Canada, Barrie

Vandaag naar "de overkant", Canada dus. Om van daaruit de watervallen te bekijken.
Vanochtend om 7.00 eruit zodat we een beetje op tijd in Canada zouden zijn. We moesten de Rainbow Bridge over die over de rivier gaat en daar kan het behoorlijk druk zijn. Frank heeft last van zijn linker enkel (zou dat heel misschien overbelasting kunnen zijn? denk van niet....) en we wilden een gel en een tape halen. Dat konden we gelukkig snel vinden bij de CVS Pharmacy winkel die op bijna elke hoek van de straat te vinden is.

Zo waren we op tijd in Canada en stonden we gelukkig ook vooraan op de parking en hoefden we niet zo ver te lopen.
We konden nu voor het eerst de Horse shoe falls van dichtbij zien en die zijn erg mooi. Wij vonden ze echt mooier dan de Amerikaanse Falls. Indrukwekkend hoe snel het water stroomt, het lawaai van het water dat naar beneden stort en de nevel die naar boven komt. En we hadden ook nog eens fantastisch mooi weer, ruim dertig graden en een lage luchtvochtigheid. Een topdag!

We zijn met de boot ( Hornblower) naar de watervallen gevaren. Je komt er echt heel dichtbij en je wordt kletsnat. Poncho's zijn bij de prijs inbegrepen....
Ook dit is echt de moeite waard!

Na de boottocht zijn we terug naar de parking gelopen. Nog even een salade gegeten bij een restaurant met uitzicht op de watervallen en toen was het tijd om door te rijden.

We hadden nog 2,5 uur voor de boeg. Het was erg druk op de weg, maar geen file gelukkig. Ons motel is in Barrie. Nadat we hadden ingecheckt zijn we even boodschappen gaan doen. Kwamen we bij een erg leuk restaurant terecht waar we buiten hebben gegeten en ook nog eens erg lekker. Karin had schnitzel en Frank meatloaf.
Daarna zijn we nog even naar de haven van Barrie gereden en hebben daar wat rond gewandeld. Leuk stadje.

Morgen naar Algonquin Park.

• 19 Juni 2016 - 10:30

Fred En Ineke:

Wat een schitterende foto's.