Route 66 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: Frank

22 September 2008 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Zit nu met de laptop op schoot aan het zwembad en Karin ligt in de jacuzzi. Waarom lig ik er niet bij? Ben lang niet fit, erg verkouden, beetje hoodfdpijn etc. Waarschijnlijk opgelopen bij Gran Canyon. Veel in en uit de auto gestapt in combinatie met de airco in de auto. Maar goed, aspirines en neusdruppels zullen hun werk moeten doen.

Vandaag niet zo'n spannende dag. Vertrokken uit Flagstaff en daarna richting Route66 gereden (dat lag toch al op onze route). We begonnen bij het plaatsje Seligman waar de bakermat van R66 ligt. Een deel is nog geheel in jaren 50 stijl. Leuke sfeer, hoewel de kans om daar door een touringcar gevuld met Duitsers/Japanners/etc omver te worden gereden wel erg groot is.
In een typisch jaren-50 tentje een bakkie leut gedronken.

Een stuk R66 gereden. Niet zo heel spannend. Wel zo af en toe een leuk plaatsje.

Onderweg kwamen we langs de GC-caverns. Even naar toe gereden, maar de grotten vonden wij er niet zo heel bijzonder uit zien. En een hobbeldebobbel-tour met een 4x4-jeep was ook niet zo aanlokkelijk (zie bovenaan).

Doorgereden naar Lake Havasu City. Is een plaatsje bekend om de London Tower Bridge. Het ontwerp van de brug is enkele tientallen jaren geleden door een Amerikaan (ben z'n naam even kwijt) gekocht en die heeft de brug steen voor steen na laten maken. Het is idd een exacte kopie. Amerikanen vinden het fantastisch (zie ook Las Vegas).
Het klimaat is hier subtropisch bij het meer en woestijnachtig vlak daarbuiten. Veel palmbomen. Toen we aan kwamen rijden was het toch bijna 40 graden. Nadat de zon is ondergegaan is temp direct gedaald en nu is het lekker buiten.

Na het eten nog geprobeerd om langs het meer te wandelen, maar daar weten ze hier feilloos een stokje voor te steken. Allemaal afgesloten (private property, state park, etc). Na veel zoekwerk de public beach gevonden, maar die zat aan een soort van zijkanaal van het meer. Niet echt gezellig, en inmiddels was het ook zo goed als donker.
Gezelligheid is wat dat betreft ver te zoeken in Amerika (positieve uitzondering daargelaten zoals Sedona).

Gegeten bij Two Guys, een Italiaans rest. Karin had 1/2 ravioli 1/2 pasta gerecht. Ik had een lekker toetje gezien en dacht dus slim te zijn door een half portion te bestellen. De porties waren zo enorm groot dat Karin misschien een derde deel heeft gegeten en ik iets minder dan de helft, geen toetje dus jammer genoeg. We dachten nog even koffie te drinken maar gelukkig was de srveerster ons voor en lag de rekening al weer op tafel. Blijf het een vreemde gewoonte vinden om zo snel de rekening klaar te leggen. Soms ligt ie er al terwijl je nog niet uitgegeten bent.
Dan maar naar de Starbucks. Daar had de serveerster ruzie met de kassa, wat ons gratis koffie opleverde!

Morgen naar Indio bij Palm Springs. We wilden daar golfen maar krijg geen contact met de club daar. Erg vreemd heb gemaild (geen reactie) en gebeld (antwoordapparaat). Waarschijnlijk zijn ze aan het doorzaaien (overseeding) op de fairways, die hebben zomers waarschijnlijk erg te lijden van het warme klimaat. Hebben we al veel gezien hier, veel clubs zijn nu gesloten tot ergens in oktober.
Nu gaan we morgen bij een club 30 km hier vandaan spelen, ligt op de route richting Indio.

• 23 September 2008 - 08:48

Sabine:

he daar aan de andere kant van de oceaan!! Zo te zien en te lezen hebben jullie daar een supermooie reis! Geniet er nog lekker van en we spreken elkaar gauw weer! Groetjes uit Apeldoorn

• 23 September 2008 - 21:34

Susan En Martijn:

Hoi Vrienden,

Eindelijk een berichtje van ons. Lijkt lang geleden zeker om te lezen wat jullie allemaal beleefd hebben. Bij ons vliegt de tijd en hebben helemaal niet het idee dat jullie al weer twee weken er op hebben zitten. Wat een fantastisch verhalen. We zijn jaloers op jullie. Ik hoop dat jullie de komende dagen nog zulke mooie belevenissen hebben. Hier is verder alles goed. Voor mij morgen een spannende dag want mijn ogen worden gelaserd. Hoop jullie dus straks nog te kunnen zien..... Wij wensen jullie in ieder geval nog hele fijne dagen en zien elkaar gauw weer.

Liefs Martijn, Susan en dikke knuffels van Juultje en Liesje.