Arches en Death Horse Point - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Arches en Death Horse Point - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Arches en Death Horse Point

Door: Frank

19 September 2008 | Verenigde Staten, Moab

Na alle lyrische berichten van de vorige dagen ga ik nu eens een keer beginnen met iets negatiefs beginnen.
Komt-ie:

Helaas, mislukt.
Het was weer eens topdag.

Vanochtend erg vroeg op, we hadden plm 475 km voor de boeg. Om 7.00 weg en we waren al om 11.00 in Arches. Je kunt best opschieten op de highway (max speed in Utah is 75 mph).

Arches is een relatief compact park waarbij vooral de mooie kleuren en vormen van de rotsen opvallen.
In Arches begonnen met datgene wat ons het meest aansprak, Delicate Arche. Daarvoor hadden we een pittige trail van 5 km voor de boeg via allerlei rotswanden e.d.
Maar het was de moeite meer dan waard, zie de foto. Erg indrukwekkend. Helaas waren we wat aan de late kant foto-technisch gezien. Alles met tegenlicht moeten nemen, 's ochtends is het het beste.
Uiteindelijk zo'n 2 uur onderweg geweest, dus hoogste tijd om naar Balance Rock te gaan. Heel apart om te zien, een groot rotsblok dat op een kleinere rots rust. Oorzaak is verschillende steen soorten. Het bovenste blok is van harder steen en eroseert minder snel dan de onderste laag.

Het was inmiddels ruim 3 uur dus eerst naar ons motel om in te checken en de boel uit te laden. En vervolgens weer een stukkie terug rijden om naar Dead Horse Point te gaan. De naam is ontleend aan het feit dat de cowboys de paarden vroeger naar dit punt dreven. Maar helaas kwamen er nogal eens wat paarden om omdat er te weinig water was.
Maar goed, op Death Horse Point heb je wel een onbeschrijfelijk mooi uitzicht. De Colorado-rivier stroomt beneden en wordt omgeven door prachtige rotsformaties. Uniek om te zien.
Helaas ook hier tegenlicht met fotograferen.
Inmiddels was het al bijna 6 uur en dus tijd om weg te gaan en te eten. Dit keer weer eens Mexicaans bij La Hacienda. Allebei Today's Special gekozen wat een uitstekende keus bleek.
Na het eten de tank weer volgegooid, en boodschappen gedaan. Dit is wel zo'n beetje onze dagelijkse routine trouwens aan eind vd dag: inchecken, eten, tanken, boodschappen en weer terug naar motel.

Bij de supermarkt nog even staan praten met 2 Amerikanen die voor het weekend in Moab waren. Hadden 2 honden mee, waaronder een erg mooie en lieve Australian Sheepdog. Leek wel wat op Gasha. Zegt die vrouw na een paar minuten tegen Karin: "You miss your own dog, isn't it?" Dat kon ze natuurlijk niet ontkennen. Gelukkig weten we dat Gasha in goede handen is....
De Amerikanen gingen trouwens wildkamperen in de bergen, wat hier kennelijk is toegestaan en ook vrij normaal is.

Morgen weer op tijd op, we hebben een lange rit naar Page voor de boeg (plm 450 km) Hoofdattractie morgen is Monument Valley.

Nog een kleine wijziging in ons reisschema gemaakt. Vanochtend bij het ontbijt, en ook vanmiddag bij de supermarkt, spontaan de tip van Amerikanen gekregen om Sedona (iets onder Flagstaff) te gaan bekijken. We hebben er waarschijnlijk wel tijd voor, dus dat gaan we maar gewoon doen.

• 21 September 2008 - 08:00

Lydia:

Heey travellers,
    gaat geweldig daar zo te horen, als je dan weer "hier" bent is het leven even heel wat saaier. Als je ziet wat jullie al meegemaakt en gezien hebben de afgelopen weken, super!

Heb je nog een foto van Balance Rock? Lijkt me bijzonder om te zien.

Als je straks wakker wordt ga je naar de Grand Canyon,mwah, er zijn mindere plekken om naar toe te gaan. :D

Heel veel plezier nog en genieten maar weer! Groetjes ook van Wim (heeft bardienst).

Lydia