Lone Pine - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Lone Pine - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Lone Pine

Door: Frank

14 September 2008 | Verenigde Staten, Lone Pine

Vandaag een relatief rustige dag, het is immers zondag.
Lekker uitgeslapen (tot 7.30) en bij het motel ontbeten. We waren relatief laat dus de keuze was helaas niet reuze. Maar we komen niet om van de honger of zo. Dus geen reden tot klagen.
Het hotel waar we nu zitten heeft wel een gat in onze begroting geslagen, plm USD 160, veruit het duurste. We moesten hier wel een hotel boeken want we konden niet in een keer van Bakersfield naar Las Vegas, is veel te ver. Dus besloten een tussenstop te maken in Lone Pine van waaruit je direct Death Valley in kunt rijden, wat we morgenvroeg dus gaan doen.
Vandaag wat minder gezien, maar het blijft desalniettemin wel erg mooi. We zijn een heel eind door Sequoia National Forest gereden. Ook weer erg mooi. Onderweg kwamen we langs Lake Isabella waar we de weekendactiviteit van Amerikanen zagen: met je pick-up erop uit en daarachter of een giga-caravan of (speed)boot of jetski(s), etc etc.
Onderweg ook al divesre USA-pensionado's gezien: die rijden met een mega-grote camper rond met daarachter een gewone (nou ja, gewoon, meestal een Jeep oid) auto gehaakt. Denk dat ze uit Vegas komen want het schijnt dat daar hele parkeerplaatsen vol met dit soort campers staat, kunnen ze hun zuurverdiende pensioen vergokken. We zullen het morgen zien.

Nadat we Lake Isabella hadden gezien kwamen we langzaam maar zeker in woestijnachtige omgeving terecht, Death Valley wierp zijn schaduw vooruit. Temperatuur is inmiddels gestegen tot 30-35 graden, maar is best te doen omdat het droge warmte is.
Lone Pine is voor woestijn-begrippen een behoorlijke plaats (eerstvolgende plaats is Bishop op 80 mile) met enkele pompstations, divesre winkels, restaurants (ja ook een MacD), supermarkt etc. Wij zitten in Comfort Inn, maar er is bijv ook een Best Western. Lone Pine heeft een relatief hoge cowboy-uitstraling. Daarom hebben we ook (buiten) gegeten in een steakhouse. Ik had een medium steak besteld. Helaas was het vlees dusdanig mishandeld dat het voor nederlandse begrippen erg well-done was. Karin heeft wel erg goed klaargemaakte BBQ-spare ribs gegeten. Een half portie, waar ze eigenlijk al teveel aan had.

We hadden trouwens niet het idee dat we in het buitenland waren, qua uitzicht natuurlijk wel, maar om ons heen werd alleen maar Nederlands gesproken. Toevallig zaten we tussen 2 nederlandse tafels in. En 's middags in het zwembad van het motel lagen we ook al met Nederlanders in het water.

Motel is trouwens prima. Alleen geen ontvangst met mobieltje, wel internet gelukkig.
Wel een erg mooie kamer op de begane grond met uitzicht op de bergen. We zaten net buiten aan de koffie van de zonsondergang te genieten toen Karin een vos (in ieder geval iets wat daar erg op lijkt) voorbij zag lopen. Er lopen hier genoeg konijnen rond dus die zal zijn avondeten inmiddels wel achter de kiezen hebben.

Nou ik ga douchen, morgen willen we weer vroeg op. Dan schijnt Death valley op zijn mooist te zijn (en nog niet zo warm).
En daarna naar Vegas. We zitten in Plaza Hotel and Casino. We zijn weer erg benieuwd wat die dag ons gaat brengen.

De groeten.

• 15 September 2008 - 07:25

Bas & Carlos:

Wauw, nu wordt het pas echt maandlandschap zie ik! Brengt leuke herinneringen boven, vooral de Furnace Creek in Death Valley is erg bijzonder omdat het er zooo warm is. De vos zal wel een coyote geweest zijn, kijk uit naar de RoadRunner (miepmiep), zijn zo groot als een kip maar rennen zoals jij fietst.

B&C

• 15 September 2008 - 19:48

Libe, 15/9 21.45 Uur:

Alles nog steeds goed in Ruinerwold met veel zonneschijn.Vandaag met 3-1 verloren van Coevorden(wel het ene puntje gemaakt met Lammert. Gaisha voeren hoeft niet meer. Redt zich zlef wel met de tandenstokers (deur open laten staan).