Yosemite - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Frank

12 September 2008 | Verenigde Staten, Fresno

Hi,

Vandaag een laat bericht uit de States. 'T is hier nu 23.00, en we zitten in een motel6 in Fresno. Dat ligt plm 100 km ten zuiden van Yosemite.
Vanochtend waren we vroeg uit de veren en om 7.00 zaten we in de auto. We wilden op tijd bij Yosemite zijn. Eerst Continental Breakfast(what's in a name voor wat simpele ingredienten als brood, toast, jam ed en jus + melk en koffie. We vonden het trouwens prima hoor) genoten.
De rit naar Yosemite was op zichzelf erg mooi,maar wij zaten natuurlijk in spanning op het park zelf te wachten.
Bij de ingang de via vele hulpvaardige Hellendoornse handen geleende parkenpas van Wim afgegeven en we mochten zo doorrijden.
Yosemite was inderdaad erg fraai. Zeer indrukwekkend en ruig landschap. Steile rotsformaties en grote bomen.
Begonnen met Yosemite valley. Was er druk en voor 11 uur nog geen bak koffie te krijgen. Wel wat hiking trails en allerlei voorstellingen (video's ed) in visitor centre. Die hebben we uiteindelijk links laten liggen om koers te zetten naar Glaciers Point. Wat een onvoorstelbaar uitzicht had je daar! Echt heel erg mooi en de moeite waard. Daar zijn we ook maar even gebleven (en ons 1e bakkie leut gedronken). We wilden daar een trail lopen maar uiteindelijk direct doorgereden naar Mariposa Grove waar seqouia bomen stonden. Was ook erg de moeite waard. We moesten een half uurtje lopen naar de Grizzly Giant (die boom zal plm 3000 jaar oud zijn). Onderweg nog een omgevallen seqouia boom zien liggen, die lag er pas 300 jaar. Zeer indrukwekkend om de wortels te zien.

Inmiddels was het zo'n 16.30 uur en dus tijd om naar het motel te rijden. Karin heeft dit stuk gereden, voor het eerst in een automaat en met een auto die een wegligging als een dweil heeft. Ze is nog niet overtuigd van kwailteiten van onze retro-look Dodge Magnum.

Vanavond alweer lekker gegeten, bij de Chinees dit keer. Duurde wel erg lang voordat we het eten op tafel hadden, maar het was het wachten wel waard. Karin had Fu Young (soort pannenkoekjes met garnalen) en Frank "Happy Family"(allerlei groente, beef, kip en garnalen)

De komende 2 dagen zijn relatief rustig, zijn we eerlijk gezegd ook wel een beetje aan toe.
Vanavond de hotels alvast geboekt.

Oh ja, vandaag ons weer blijven verbazen over de natuurlijke aanleg van Amerikanen om die kleren aan te trekken die niet bij hun figuur passen. Je blijft lachen. En over de gemiddelde BMI-index in het chinees restaurant zullen we het maar helemaal niet hebben....

Groeten.

• 13 September 2008 - 11:56

Wim En Lydia :

Hoi Karin en Frank,

hmmm, we zijn jaloers, en geen klein beetje ook! We hebben ter plekke maar even besloten dat ze ons (wellicht) volgend jaar weer zien, daar, waar jullie nu zijn. Geniet dus vooral, maak meer van deze prachtige foto's, blijf ons informeren en neem de parkenpas weer mee terug, die kon wel weer eens heel goed van pas komen! ;-)

groetjes Wim en Lydia