Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

Oakland

Door: Frank en Karin

11 September 2008 | Verenigde Staten, Oakland

Greetings everybody!

Allereerst bedankt voor de reacties, we vonden ze allemaal erg leuk om te lezen.

Vanochtend begonnen met een verrassende ontdekking: er zat ijs op het dak vd auto! (ja ja, we hebben uiteraard een foto als bewijs voor de critici onder jullie) Lake Tahoe ligt op plm 2.000 meter en is in de winter een ski-oord (hmmmm, misschien iets voor over een half jaar....). We waren weer eens early birdies en dus om 6.00 wakker. Om 7.30 zaten wij al weer in de auto.
De rondrit rond Lake Tahoe was schitterend. Veel mooie uitzichtpunten. Hier hebben we uiteindelijk de hele ochtend over gedaan (plm 120 km).
Daarna waren we weer terug in South Lake Tahoe en zijn we naar Oakland gereden (plm 300 km) via een soort van alternatieve route. Opvallend was hoe het landschap onderweg veranderde. Eerst begon het erg ruig met veel (grote) rotsen en stenen, weinig begroeiing en naaldbomen. Had wel wat weg van Scandinavie. Halverwege veranderde het meer naar Zuid-Europees landschap, we herkenden soms zelfs wat Toscane. Loofbossen, (verdord) gras en ook cipressen.
Ook de temperatuur veranderde behoorlijk: vanochtend dus ijs op de auto, vanmiddag in Oakland zo'n 33 graden. En het gaat nog warmer worden. Net op weeronline gezien dat het in Fresno (onze volgende overnachtingsplaats) zo'n 35 graden wordt.
Als we de boekjes mogen geloven zullen we de verandering in landschappen veel vaker zien de komende tijd. Is echt opvallend voor deze streek.
Bij het inchecken in ons Best Western-hotel nog even aan de recetioniste om wat tips voor Yosemite (daar gaan we morgen naar toe) gevraagd. Bleek dat ze er nog nooit was geweest! Niet te geloven.

Ons avond eten was erg lekker. Bij de Mexicaan om de hoek (tip van een gast in het hotel). Karin Borrito's en Frank Salamas of zo (een "house made specialty").
Vanavond vroeg slapen, want morgen om 6.30 ontbijten zodat we vroeg op pad naar, jippie!, Yosemite kunnen.
Volgens TomTom eerst nog zo'n 2 uur rijden voor we bij ingang van het park zijn.
De TomTom werkt trouwens super, echt een wonder wat zo'n klein apparaat allemaal kan. Effe de kaarten van Amerika downloaden in NL. Je stopt het apparaat vervolgens in je handbagage en klaar is kees. Nou zo makkelijk ging het helaas (of beter:uiteraard) niet ,maar nu alles werkt is het wel verdomde makkelijk.

De groeten maar weer.

• 12 September 2008 - 11:41

Libe,12-9 13.30uur.:

Vanochtend al gras gemaaid,was mooi weer en het gras was droog.Gaisha maakt het uitstekend,4x p.dg uitlaten en met detennisbal op het voetbalveld. Eet goed.Krabt nog wel zeer regelmatig. Vanmiddag naar St.kanaal ivm verjaardag Pietsje.Kwam van deweek met Gaisha langs school van Audrey,die vond het leuk dat ze de hond zag, maar dacht dat ik de pottenbakker was. Gr.