San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankenkarin - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Frank

09 September 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo, daar zijn we dan vanuit SF.
We hebben een goeie vlucht gehad vanuit Brussel naar SF. Pa en Lize nog bedankt voor het wegbrengen. Onderweg geen turbulentie oid gehad en uiteindelijk een half uur eerder dan gepland op SF. Nauwelijks een wachtrij voor de douane dus ook dat ging vlot. Koffer was er ook vlot. Dus het ging erg goed. Totdat we bij de Alamo kwamen. Wat een drama, meer dan 1,5 uur moeten wachten om te worden geholpen. Het werktempo en de klantvriendelijkheid lag ver onder nul. De irritatie lag erg hoog bij iedereen, vrijwel allemaal Europeanen met een fikse jetlag. Een Amerikaan achter ons heeft tijdens het wachten een auto bij de Avis gehuurd, hij was het helemaal zat. Uiteindelijk wel een prima auto meegekregen, premium ipv full-size. Volgens mij eenzelfde auto (hier een Dodge) als Chrysler 300C Touring in NL.
Hotel ligt in niet al te beste wijk. Na het inchecken nog even naar buiten geweest. Zal rond 20.00 uur zijn geweest, maar het stikte van de zwervers, alcoholisten etc. Snel weer terug gelopen dus.

Vanochtend vroeg opgestaan, allebei redelijk geslapen. Wel om 1 uur 's nachts wakker maar toch tot 7 uur door kunnen slapen. Opgestaan en dierct naar downtown SF. Eerst met cable car naar Fisherman's Warf geweest en naar Pier 39. In Chinatown gegeten, was erg lekker. Daarna naar Union Square en Civic Center. Mooie stad, maar ook hier weer veel zwervers etc direct buiten het centrum. Wij voelen ons niet altijd even veilig.
Ook een nieuwe digitale camera gekocht, wat we ook hadden gepland vanwege de lage dollar (hoewel die nu weer aan het stijgen is). Karin is er nu nog mee bezig, dus foto's volgen later.
Groeten uit SF.